[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 4، شماره 6 - ( 3-1397 ) ::
جلد 4 شماره 6 صفحات 105-91 برگشت به فهرست نسخه ها
اثر متغیرهای جمعیتی- اجتماعی و روانگرافی بر رفتار خرید سبز خریداران محصولات ورزشی استان کرمانشاه
شهاب بهرامی*
چکیده:   (2595 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل موثر(متغیرهای جمعیتی اجتماعی و متغیرهای روانگرافی) بر رفتار خرید سبز می­باشد. این پژوهش از نظر نوع هدف، کاربردی و از نظر نوع روش تحقیق توصیفی- پیمایشی و از نوع همبستگی می­باشد. جامعه آماری این پژوهش، شامل کلیه شهروندان استان کرمانشاه می­باشد که به فروشگاه های ورزشی مراجعه می کنند. که از این تعداد مقدار اندازه نمونه برابر 196 نفر، به روش نمونه­گیری تصادفی ساده انتخاب شده­اند. داده­های این پژوهش از طریق پرسش­نامه استاندارد، با توزیع بین مشتریان بدست آمد. در نهایت 220 پرسش­نامه به صورت تصادفی توزیع شده است که از این پرسش­نامه­ها تعداد 210 پرسش­نامه سالم و قابل تحلیل به دست آمده است. از روایی محتوا و روایی سازه در این تحقیق استفاده شده است که قابل قبول بود، و پایایی پرسش­نامه با آلفای کرونباخ 86/0 درصد مورد تأیید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده ها، از نرم افزار SPSS وAmos استفاده شد. آزمون تحلیل مسیر نشان داد بین متغیرهای اجتماعی جمعیتی بر رفتار مصرف کننده آگاه از محیط زیست اثرات مثبت و معناداری وجود ندارد. همچنین متغیرهای روانگرافی بر رفتار مصرف کننده آگاه از محیط زیست، رفتار مصرف کننده بر قصد خرید سبز ، رفتار خرید سبز و در نهایت قصد خرید سبز بر رفتار سبز اثر می گذارند.
واژه‌های کلیدی: رفتار مصرف‌کننده، قصد خرید سبز، رفتار خرید سبز، متغیرهای روانگرافی، متغیرهای اجتماعی-جمعیتی
متن کامل [PDF 786 kb]   (734 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/3/19 | پذیرش: 1398/3/19 | انتشار: 1398/3/19
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Effect Social and demographic variables Mentalgerapy on behavior of purchase green Buyers Goods Sports in Kermanshah Province. 3 2018; 4 (6) :91-105
URL: http://jpsd.hormozgan.ac.ir/article-1-126-fa.html

بهرامی شهاب. اثر متغیرهای جمعیتی- اجتماعی و روانگرافی بر رفتار خرید سبز خریداران محصولات ورزشی استان کرمانشاه . 1. 1397; 4 (6) :91-105

URL: http://jpsd.hormozgan.ac.ir/article-1-126-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 4، شماره 6 - ( 3-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مشارکت و توسعه اجتماعی Journal of Participation and Social Development
Persian site map - English site map - Created in 0.21 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645