نقش آموزش در کاهش آسیبهای ناشی از استفاده فضای مجازی در دانشآموزان دختر دبیرستان تهران
|
زهره آهنگری، بتول فقیه آرام*، علی محبی |
|
|
چکیده: (2916 مشاهده) |
هدف از پژوهش حاضر «بررسی نقش آموزش در کاهش آسیبهای ناشی از استفاده فضای مجازی در دانشآموزان دختر دبیرستانی در منطقه 5 آموزش و پرورش تهران» به روش نیمه آزمایشی و در قالب طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه حاضر را دانش آموزان دختر دبیرستانی در منطقه 5 آموزش و پرورش تهران که به روش نمونه گیری تصادفی ساده 60 دانش آموز در دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. استفاده از محیط مجازی در 6 هفته ( هر هفته به مدت 60 دقیقه) آموزش داده شد و از پرسشنامه کاهش آسیب های اجتماعی در پیش آزمون و پس آزمون استفاده شد و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ 82/. بدست آمد. جهت تحلیل داده از آزمون کوواریانس استفاده شد. نتایج آزمون حاکی از آن بود که آموزش استفاده از محیط مجازی در موجب کاهش نارضایتیهای خانوادگی، اعتیاد به اینترنت، تعارض ارزشها، انزوای اجتماعی، و افسردگی دانش آموزان شده است. به طور کلی اجرای برنامه آموزش موجب کاهش آسیب های فضای مجازی در بین دانش آموزان شده است. |
|
واژههای کلیدی: آموزش، فضای مجازی، دانش آموزان |
|
متن کامل [PDF 978 kb]
(3227 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1398/3/19 | پذیرش: 1398/3/19 | انتشار: 1398/3/19
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|