بررسی تاثیر میزان استفاده از رسانه های جمعی بر میزان اعتماد اجتماعی دانشجویان دانشگاه ازاد قائم شهر در سال1396
|
علی جوادی بورا*، فاطمه هاشم نژاد ابرسی |
|
|
چکیده: (3127 مشاهده) |
هدف این پژوهش بررسی تاثیر میزان استفاده از رسانه های جمعی بر میزان اعتماد اجتماعی دانشجویان دانشگاه ازاد قائم شهر بوده است. در طبقه بندی نوع پژوهش بر اساس روش، پژوهش حاضر از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه افرادی است که محقق به بررسی موضوع خاصی روی آنها علاقه مند است لذا کلیه دانشجویان دانشگاه ازاد اسلامی واحد قائمشهر می باشد که در سال1395تعدادشان برابر با 9000 نفر بوده است. روش نمونه گیری پژوهش روش نمونه گیری تصادفی ساده بوده است. بر اساس جدول مورگان اندازه نمونه برابر با 368 نفر بوده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار spss استفاده شده که در دو بخش آمار توصیفی و آمار استنباطی، داده ها مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند. بخش آمار توصیفی شامل فراوانی ، میانگین ، انحراف معیار و جداول آماری و نمودار است. در بخش آمار استنباطی از آزمون های ضریب همبستگی اسپیرمن و تحلیل رگرسیونی استفاده شده است یافته های پژوهش نشان می دهد که متغیرهای میزان استفاده از رسانه های جمعی داخلی، میزان استفاده از رسانه های جمعی خارجی و میزان استفاده از رسانه های جمعی مجازی بر متغیر وابسته میزان اعتماد اجتماعی دانشجویان تاثیر بسزایی دارند. |
|
واژههای کلیدی: رسانه های جمعی، اعتماد، اعتماد اجتماعی، دانشجویان |
|
متن کامل [PDF 842 kb]
(4354 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1396/3/26 | پذیرش: 1396/7/27 | انتشار: 1396/12/24
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|