TY - JOUR JF - hormoz-jpsd JO - 3 VL - 4 IS - 6 PY - 2018 Y1 - 2018/6/01 TI - Effect Social and demographic variables Mentalgerapy on behavior of purchase green Buyers Goods Sports in Kermanshah Province TT - اثر متغیرهای جمعیتی- اجتماعی و روانگرافی بر رفتار خرید سبزخریداران محصولات ورزشی استان کرمانشاه N2 - هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل موثر(متغیرهای جمعیتی – اجتماعی و متغیرهای روانگرافی) بر رفتار خرید سبز می­باشد. این پژوهش از نظر نوع هدف، کاربردی و از نظر نوع روش تحقیق توصیفی- پیمایشی و از نوع همبستگی می­باشد. جامعه آماری این پژوهش، شامل کلیه شهروندان استان کرمانشاه می­باشد که به فروشگاه های ورزشی مراجعه می کنند. که از این تعداد مقدار اندازه نمونه برابر 196 نفر، به روش نمونه­گیری تصادفی ساده انتخاب شده­اند. داده­های این پژوهش از طریق پرسش­نامه استاندارد، با توزیع بین مشتریان بدست آمد. در نهایت 220 پرسش­نامه به صورت تصادفی توزیع شده است که از این پرسش­نامه­ها تعداد 210 پرسش­نامه سالم و قابل تحلیل به دست آمده است. از روایی محتوا و روایی سازه در این تحقیق استفاده شده است که قابل قبول بود، و پایایی پرسش­نامه با آلفای کرونباخ 86/0 درصد مورد تأیید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده ها، از نرم افزار SPSS وAmos استفاده شد. آزمون تحلیل مسیر نشان داد بین متغیرهای اجتماعی – جمعیتی بر رفتار مصرف کننده آگاه از محیط زیست اثرات مثبت و معناداری وجود ندارد. همچنین متغیرهای روانگرافی بر رفتار مصرف کننده آگاه از محیط زیست، رفتار مصرف کننده بر قصد خرید سبز ، رفتار خرید سبز و در نهایت قصد خرید سبز بر رفتار سبز اثر می گذارند. SP - 91 EP - 105 AD - KW - Consumer Behavior KW - purchase intention green KW - behavior of purchase green KW - Mentalgerapy variables KW - demographic - social variables UR - http://jpsd.hormozgan.ac.ir/article-1-126-fa.html ER -