TI - Effect Social and demographic variables Mentalgerapy on behavior of purchase green Buyers Goods Sports in Kermanshah Province PT - JOURNAL ARTICLE TA - hormoz-jpsd JN - hormoz-jpsd VO - 4 VI - 6 IP - 6 4099 - http://jpsd.hormozgan.ac.ir/article-1-126-fa.html 4100 - http://jpsd.hormozgan.ac.ir/article-1-126-fa.pdf SO - hormoz-jpsd 6 AB  - هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل موثر(متغیرهای جمعیتی – اجتماعی و متغیرهای روانگرافی) بر رفتار خرید سبز می­باشد. این پژوهش از نظر نوع هدف، کاربردی و از نظر نوع روش تحقیق توصیفی- پیمایشی و از نوع همبستگی می­باشد. جامعه آماری این پژوهش، شامل کلیه شهروندان استان کرمانشاه می­باشد که به فروشگاه های ورزشی مراجعه می کنند. که از این تعداد مقدار اندازه نمونه برابر 196 نفر، به روش نمونه­گیری تصادفی ساده انتخاب شده­اند. داده­های این پژوهش از طریق پرسش­نامه استاندارد، با توزیع بین مشتریان بدست آمد. در نهایت 220 پرسش­نامه به صورت تصادفی توزیع شده است که از این پرسش­نامه­ها تعداد 210 پرسش­نامه سالم و قابل تحلیل به دست آمده است. از روایی محتوا و روایی سازه در این تحقیق استفاده شده است که قابل قبول بود، و پایایی پرسش­نامه با آلفای کرونباخ 86/0 درصد مورد تأیید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده ها، از نرم افزار SPSS وAmos استفاده شد. آزمون تحلیل مسیر نشان داد بین متغیرهای اجتماعی – جمعیتی بر رفتار مصرف کننده آگاه از محیط زیست اثرات مثبت و معناداری وجود ندارد. همچنین متغیرهای روانگرافی بر رفتار مصرف کننده آگاه از محیط زیست، رفتار مصرف کننده بر قصد خرید سبز ، رفتار خرید سبز و در نهایت قصد خرید سبز بر رفتار سبز اثر می گذارند. CP - IRAN IN - LG - eng PB - hormoz-jpsd PG - 91 PT - Research YR - 2018